måndag 23 oktober 2017

Till dig med självmordstankar

Jag skriver till dig ikväll som funderar på att ta ditt liv. Du är värd så mycket mer än självmordstankar. Jag vet hur det kan kännas att ha självmordstankar. Men jag är medveten om att det kan kännas på olika sätt för olika människor.

Hur som helst så är jag glad för att jag fortfarande lever. Jag är tacksam att jag inte valde att lyssna på självmordstankarna. Och jag tror att även du kommer vara glad och tacksam i framtiden över att du inte tog ditt liv. Glad och tacksam över att du istället kämpade vidare. Jag tror verkligen att du kommer känna glädje och tacksamhet senare i livet över att du fortfarande lever.

Men jag känner inte dig och jag vet inte varför du mår dåligt. Men jag hoppas och tror att du väljer att stanna kvar här i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jesus ska komma tillbaka

Idag är det Kristi himmelfärdsdagen och Jesus ska komma tillbaka till oss människor här på jorden. Ingen vet när, förutom Gud fadern själv. ...