lördag 15 juli 2017

En solig lördag

Hej vänner.

 Har vaknat upp till en solig lördag. Skönt att få vara ledig efter en veckas jobb. För er som inte vet så jobbar jag på en Hjälpmedelscentral. Jag jobbar på lagret. Där plockar jag hjälpmedel som ska ut i länet till brukare. Jag tar också emot gods, kör truck, lägger upp nya lagerplatser, gör inställningar på rullstolar. Men som sagt var är jag ledig idag.

 Min fru och två barn är bortresta. Dottern spelade beach - handboll cup igår i Åhus. Så dom är där. Jag jobbade ju igår, så jag kunde inte följa med. Men jag kunde se lite via webben. Såg när dottern gjorde ett mål. Det var kul att se.

Så idag är det bara jag och katterna hemma. Vi har två katter. Dom är bröder. Dom heter Bosse och Bonus. Jag ligger fortfarande kvar i sängen. Skönt att bara ligga och dra sig. Men jag börjar längta ut till solen. En kopp kaffe på morgonen i solen är aldrig fel. I eftermiddag ska jag träffa min kära kompis Magnus. Vi ska spela frisbeegolf. Det ser jag fram emot.

 Jag är glad och tacksam för den här nya dagen i mitt liv. Jag riktar mitt tack till Gud. Ja, jag tror verkligen på alvar att Gud finns. Han ger mig glädje och frid i hjärtat. Det är mycket i livet som ger mig glädje. Och det är jag tacksam för. Men den glädjen Gud ger är unik. Jag kan känna mig trygg i livet på olika sätt, men Guds frid ger den största tryggheten.

Jag läste en bok nyss som handlade om vetenskap och tro. Den är skriven av en vetenskapsman som var ateist men som blev kristen. Han forskade med kartläggningen av människans DNA. För honom blev det ett bevis på att Gud finns. Men big bang och evolutionsteorin då... Jo enligt Francis S. Collins som författaren till boken heter, säger att det egentligen inte finns någon motsättning mellan det och en tro på Gud. Enligt honom så startade Gud big bang och Gud har använt sig av evolutionen för att skapa allt liv på jorden. Flera frågor som jag har haft fick jag svar på i hans bok. Mer om det en annan gång kanske. Nehä, nu får jag försöka ta vara på denna dag. Kaffet och solen väntar.
Ha det gött.

1 kommentar:

  1. Mycket intressant inlägg.vsoecielk det om Collins mening om att Gud faktiskt skapade Big Bang och därmed även drog igång evolutionen och på så sätt verkar i hela skapelsetro Essen!
    Jag själv tror också på Gud och har många vittnesbörd om vad han utfört i mitt liv.
    Jag kanske skulle skriva ner några av dessa vittnesbörd här på bloggen eller så kanske jag ska samla dem i en liten bok i stället.
    Jag ska nog diskutera den saken med min hustru som läst teologi och är utbildad diakon.
    Jag återkommer därför om detta.
    Tills dess, Ha en riktigt fin kväll.
    Nets

    SvaraRadera

Jesus ska komma tillbaka

Idag är det Kristi himmelfärdsdagen och Jesus ska komma tillbaka till oss människor här på jorden. Ingen vet när, förutom Gud fadern själv. ...