lördag 15 juli 2017

Ett liv fullt av kärlek

Vänner!

Livet är mycket kort. Materiella saker och pengar är inget att leva för. Det finns något mycket större än så. Du vet inte hur länge du har kvar på denna jord... Jag talar lika mycket till mig själv angående detta.

Lev för nära och kära, ensamma, svältande, sjuka, människor som mår dåligt, släktingar, grannar, vänner, arbetskamrater, dina husdjur (om du har några). Lev för kärleken. Lev inte bara för dig själv, utan lev också för andra människor.
Lev för Gud (om du tror att han finns).

När jag har levt färdigt mitt liv önskar och hoppas  jag att jag har gjort en positiv skillnad i människors liv. Och att jag har gjort saker som har ett evighetsvärde.

Kära vänner, fånga det som är meningsfullt och värdefullt i livet. Lev ett liv fullt av kärlek. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jesus ska komma tillbaka

Idag är det Kristi himmelfärdsdagen och Jesus ska komma tillbaka till oss människor här på jorden. Ingen vet när, förutom Gud fadern själv. ...