lördag 15 juli 2017

Män mot våldtäkter, Kvinnovåld och sexslaveri

Jag har startat en sida på Facebook som heter Män mot våldtäkt, Kvinnovåld och sexslaveri. Jag blev inspirerad av en man som jobbar med att kvinnor inte ska bli sexslavar. På ett av hans inlägg på Facebook,  skrev jag att det var sorgligt att det inte var så många män som skrev kommentarer på den tråden. Då skrev en kvinna att pappor borde ställa sig på Sergels torg och protestera mot Våldtäkter. Då kände jag att jag skulle starta en sida för män som visar sitt motstånd mot sexslaveri m.m. Tyvärr verkar det vara mest kvinnor som bryr sig om detta ämne. Finns självklart män också som visar att dom är emot sexslaveri, Kvinnovåld och våldtäkter. Men jag tror det behövs många fler män som visar sitt stöd för kvinnor och barns rättigheter. Inte bara i Sverige utan även i andra länder. Om du tycker detta är viktigt får du gärna gilla och dela min sida vidare. Här är webbplatsen till sidan: https://www.facebook.com/SGET777/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jesus ska komma tillbaka

Idag är det Kristi himmelfärdsdagen och Jesus ska komma tillbaka till oss människor här på jorden. Ingen vet när, förutom Gud fadern själv. ...