onsdag 12 september 2018

Bibeln, del 1

Jag tror verkligen på att Bibeln är Guds ord till oss människor. Och om det är så, så är Guds ord evigt. Med andra ord så talar Gud lika mycket till oss idag, som han gjorde till människorna som skrev bibeln. Att läsa bibeln är inte som att läsa vilken bok som helst. Att läsa bibeln är att ta del av Guds levande ord.

Bibelns budskap är lika aktuellt idag som när Jesus levde här på jorden. Om bibeln är sann så finns Gud. Om Gud finns så har han skapat dig och mig. Och om Gud har skapat oss så vill han rimligtvis tala till oss. Han talar till oss framförallt genom bibeln. Jag vill dela ett bibelord till dig.

"Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. Ty Gud sände inte sin son till världen för att döma världen utan för att världen skulle räddas genom honom. Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte har trott på Guds ende sons namn."

Detta var första delen om bibeln. Jag kommer återkomma på detta tema.

Tack för mig för denna gång 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jesus ska komma tillbaka

Idag är det Kristi himmelfärdsdagen och Jesus ska komma tillbaka till oss människor här på jorden. Ingen vet när, förutom Gud fadern själv. ...