torsdag 29 november 2012

Evighetens konung

När tiden var inne öppnade Gud himlen och gav oss sin son. Men det var bara början på Guds frälsningsplan för oss människor. Cirka 2000 år senare satt jag i mitt kök och plötsligt fick jag höra en ljuvlig röst som sa med en stark och mäktig stämma. Detta är min älskade Son, gör plats för Honom! 

Samtidigt fick jag se genom mitt fönster att hela himlen blixtrade till. I det ögonblicket  visste jag i mitt inre vad som höll på att hända. Mitt hjärta fylldes av en sådan frid och glädje på ett sätt som jag aldrig upplevt tidigare. Jag sprang ut på gatan så fort jag bara kunde. Där möttes jag av ett starkt ljussken och en atmosfär av helighet. 

Luften var uppfylld av en majestätisk närvaro. Jag föll på knä. Sträckte sedan upp mina armar mot himlen. Då fick jag se Honom komma bland molnen med ära och makt. Han vände sitt ansikte mot mig och tittade på mig med ögon av kärlek. Hans ansikte utstrålade barmhärtighet och nåd.Tårar av glädje forsade ner för mina kinder. Min Själ uppfylldes av en obeskrivlig känsla  av kärlek. Anden inom mig började jubla av sann lycka. Hela jorden bugade sig för honom. 

Väntan var över. Evighetens konung var tillbaka och han gav oss en ny epok,  som präglades av kärlek, godhet och fred.

2 kommentarer:

Jesus ska komma tillbaka

Idag är det Kristi himmelfärdsdagen och Jesus ska komma tillbaka till oss människor här på jorden. Ingen vet när, förutom Gud fadern själv. ...