onsdag 28 november 2012

Ankomsten

Jag hörde ett ljud som ej går att beskriva, det  kom ifrån himlen utanför mitt fönster. Jag sprang ut så fort jag bara kunde. När jag kom ut, så möttes jag av ett starkt ljussken som kom ifrån skyn. Jag uppfylldes av en obeskrivlig glädje och frid i mitt hjärta. Denna stund gick ej att jämföra med något annat. Hela min själ började jubla av sann lycka. Glädje tårar rann ner för mina kinder. Jag var helt upprymd av Honom, som tittade på mig, med ögon av kärlek. Äntligen var stunden här. Väntan var över. Evighetens Konung var tillbaka.

1 kommentar:

  1. Jag är inte nöjd med denna, så jag ska försöka redigera den lite...

    SvaraRadera

Jesus ska komma tillbaka

Idag är det Kristi himmelfärdsdagen och Jesus ska komma tillbaka till oss människor här på jorden. Ingen vet när, förutom Gud fadern själv. ...