onsdag 21 november 2012

Spegeln

"Tittade mig i spegeln och såg ingenting. De var som om jag inte fanns. Kände mig osynlig, obetydlig.Trodde för ett ögonblick att jag aldrig blivit född. Jag tittade mig i spegeln en gång till. Då fick jag se ett ansikte, men jag kände inte igen det. Kände mig som om jag var någon annan än den jag brukar vara. De var som om jag inte kände mig själv längre. Ju längre som jag tittade på mig själv i spegeln, desto mer suddig blev ansiktet på andra sidan. Jag blev förvirrad och slog sönder spegeln. Och de är där jag befinner mig nu, stirrandes på alla bitar från den sönderslagna spegeln och undrar för mig själv hur det kunde bli såhär"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jesus ska komma tillbaka

Idag är det Kristi himmelfärdsdagen och Jesus ska komma tillbaka till oss människor här på jorden. Ingen vet när, förutom Gud fadern själv. ...