måndag 26 november 2012

Meningen med livet

Jag tror att meningen med livet kan vara väldigt många olika saker i våra liv. De kan vara  nära relationer, jobbet/karriären, att ha barn, att resa, att ha massa prylar, att ha djur, att hjälpa andra människor i nöd på olika sätt m.m. För mig är meningen med livet flera saker, men framför allt relationer till mina nära och kära, och mina medmänniskor. 

Men jag har en sak till, som för mig är den största meningen med mitt liv. Och det är min relation till Gud. Han är min skapare och han har en plan för mitt liv. Han vet mitt bästa och han håller hela mitt liv i sin hand. Gud ger mig en djup frid i hjärtat som inget annat kan ge mig. Jag tror verkligen att Gud finns och att han har skapat dig och mig, och hela universum. För mig handlar de inte om religion, utan om en personlig relation till min skapare. Gud skapade människan och människan skapade alla religioner.

Jag tror att Gud skapade ett tomrum i alla människors hjärtan, för att vi ska söka honom och börja tro på honom. Vi människor försöker att fylla det där tomrummet med massa olika saker. Men hur mycket vi än försöker fylla det, så känner vi att det är något som saknas i vårt liv. Och det är bara Gud som kan fylla tomrummet fullt ut. Det är bara Gud som kan ge verklig mening åt våra liv och en djup innerlig frid i våra hjärtan!

2 kommentarer:

  1. AMEN!!! Kunde inte skrivit det bättre!

    SvaraRadera
  2. Och så leder det där hålet till mycket psykisk ohälsa i vår tid. Gud låter sig alltid finnas av den som söker Honom.

    SvaraRadera

Jesus ska komma tillbaka

Idag är det Kristi himmelfärdsdagen och Jesus ska komma tillbaka till oss människor här på jorden. Ingen vet när, förutom Gud fadern själv. ...