tisdag 11 december 2012

Goda avtryck

Jag skulle vilja hjälpa människor på något sätt. Men jag vet inte med vad eller hur. När jag inte jobbar eller är med min familj, så använder jag tiden mest till att titta på tv eller film, eller så tittar jag på min telefon och datorn. Mycket skärmtittande blir de för min del på fritiden med andra ord. Men jag börjar känna att jag slösar bort min dyrbara tid på sånt som egentligen inte har något direkt värde. Jag är för självisk och lat helt enkelt, men jag önskade att jag var en människa som lämnade goda avtryck efter sig i livet. Den dyrbara tiden bara rinner iväg, samtidigt sitter jag i min soffa och tittar på film. Att få hjälpa en annan människa som behöver hjälp, är mer värt en guld. Men varför gör jag inte de då, kan man fråga sig!? Ibland händer det, att jag är till någon hjälp för någon, men det är inte särskilt ofta. Jag tror att de är många som behöver hjälp med olika saker i livet, men dom människorna som hjälper andra är inte lika många. Ensam är stark brukar det ju heta, men jag tror inte på det ett dugg! Vi behöver varandra. Det är inte min tv som behöver mig, utan någon människa som kanske väntar på hjälp från just mig. Att lämna goda avtryck efter sig  i livet är min dröm, jag hoppas verkligen att den drömmen blir verklighet i mitt liv.

1 kommentar:

  1. Känner Jenny samma sak? Ni har inte tänkt på att bli kontakt/jourfamilj eller rentav familjehem för nåt barn? De skriker ju efter det. Det är en tuff uppgigt men något jag tror att Gud välsignar.

    SvaraRadera

Jesus ska komma tillbaka

Idag är det Kristi himmelfärdsdagen och Jesus ska komma tillbaka till oss människor här på jorden. Ingen vet när, förutom Gud fadern själv. ...