fredag 7 december 2012

Jag sökte efter lycka

"Jag vandrade omkring i världen. Mitt hjärta sökte efter lycka. Tillslut fann jag lyckan i min familj, i mina vänner, i mitt jobb, i mitt hus, i mina saker. Allt detta gjorde mig så lycklig. Men efter ett tag så kände jag, att jag saknade något i mitt hjärta ändå, så jag vandrade vidare. Då fann jag Gud och Han gav mig frid i hjärtat. Inget saknades längre, sökandet var över. Friden i mitt hjärta gjorde mig hel. Men min vandring fortsatte. Mitt hjärta ville dela med sig av friden till andra som var ute och vandrade på sökandets väg. Vandringen varade livet ut och längs vägen fick mitt hjärta dela med sig av friden från Gud till många andra hjärtan."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jesus ska komma tillbaka

Idag är det Kristi himmelfärdsdagen och Jesus ska komma tillbaka till oss människor här på jorden. Ingen vet när, förutom Gud fadern själv. ...